Chcesz, by Twoja witryna internetowa, sklep, blog czy może poradnik był widoczny w internecie, ale męczy Cie pozycjonowanie organiczne? Zastanawiasz się, czemu niektóre wyniki różnią się od pozostałych w Google? A może po prostu pozycjonowanie organiczne Ci nie wystarcza i chciałbyś rozszerzyć zakres działań? Jeżeli na którekolwiek z pytań odpowiedziałeś twierdząco, to znaczy że Google AdWords jest dla Ciebie, a w tym artykule odpowiemy na Twoje wątpliwości.
Słowem wstępu warto powiedzieć, czym w ogóle jest Google AdWords, o którym będziemy tu pisać. To płatny system reklamowy stworzony przez firmę Google, który pozwala wyświetlać konkretne podstrony serwisów jako linki sponsorowane, odróżniające się od pozostałych dopiskiem "Reklama" bądź "Sponsorowane". No i jeszcze jedno – są zawsze wysoko, na pierwszej stronie wyszukiwań. W przypadku produktów – dodatkowo wyświetlana jest grafika przedstawiająca asortyment.
Oczywiście to nie jedyne sposoby prezentacji, gdyż jak podaje Google, możliwe są tekstowe reklamy w wyszukiwarce, reklamy graficzne, reklamy wideo w YouTube, a także te mobilne w aplikacjach.
Kiedy chodzi o pieniądze, każdy boi się je stracić, czy wydać na darmo. Dlatego jeżeli Google AdWords jest płatną formą reklamy, należy wyjaśnić za co płacimy i jak to działa.
Przede wszystkim w pierwszej kolejności należy pomyśleć nad miesięcznym budżetem, który jesteśmy w stanie wygospodarować na reklamę swojej firmy. Dla niektórych wystarczy kilkaset złotych miesięcznie, dla innych wydanie nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych to dobra inwestycja.
Nie martw się! W każdej chwili możesz zmieniać wysokość budżetu, modyfikować reklamy lub chwilowo wstrzymać kampanię.
Kiedy określimy już budżet, możemy założyć darmowe konto w usłudze Google AdWords i zacząć reklamę. Co ważne, płatność naliczana jest za efekty – płacisz tylko wtedy, gdy ktoś odwiedzi Twoją stronę internetową lub do Ciebie zadzwoni. Brzmi uczciwie, nieprawdaż?
Warto tu też zaznaczyć, iż Google opracowało profesjonalne narzędzia, dzięki którym wszystko jest udowodnione – posiadamy bowiem statystyki: ile osób reklamę zobaczyło, ile kliknęło w link, a ile potencjalnych Klientów zadzwoniło do Twojej firmy.
Zakładając sytuację że ustaliliśmy odpowiedni budżet dla swojej działalności, określiliśmy jakie reklamy będą się wyświetlać (oraz w jaki sposób), warto przeglądać wspomniane wcześniej statystyki i odpowiednio dopasowywać reklamy. Pamiętajmy, że rynek cały czas się zmienia, tak samo jak potrzeby Klientów, a wyniki wyszukiwań Google są jednymi z najbardziej dynamicznych.
Dodatkowo nie musimy ograniczać się jedynie do wyników lokalnych. Google AdWords pozwala na rozszerzanie profilu Twojej działalności, dzięki promocji w określonej odległości od Twojej lokalizacji, w wybranych regionach a nawet krajach. Ograniczenia? Nie istnieją!
Podstawowe i ogólnodostępne narzędzia udostępnione przez Google
Prześlij do nas maila a skontaktujemy się w możliwie najkrótszym czasie.
Email admin@